Kaksinkertaiset trikoopipot

Olen jonkin verran opetellut myös ompelemaan itse, vaikka enempi virkkaus ja muut askartelutyöt ovat olleet minulle helpompia. Olen tykännyt kovasti ommella erilaisia pipoja, aina kun lasten pipot tupaavat pyörimään pesussa tai ovat kummasti aina kateissa jossakin omilla teillään. Monesti myös märkänä kuivumassa kun taas pitää jo lähteä liikkeelle. Meillä myös lapset ovat tykänneet hirmuisesti kun saavat itse valita kankaat kangaskaupassa ja äiti ompelee pipot. Usein on tullut valinnan vaikeuksia ja on tullut tehtyä lapsille useat eri mallit joka syksyyn ja kevääseen. Näin kevään korvilla ja syksyllä aina nämä tulevat jälleen ajankohtaiseksi. 




Äitini on opettanut minua alunperin ompelemaan ja siten sitten itsekseni olen harjoittanut taitoa vielä vähän lisää. Tässä suunnitellussa mallissa on kaksinkertainen trikookangas, niin se joustaa hyvin päässä ja pään päälle muodostuu pehmeä "ruttu". Kaksinkertainen trikoo myös hengittää hyvin, mutta ei päästä tuulta läpi, niin se menee hyvin pitkälle syksyyn saakka ennen talvipakkasia.





Näitä löytyy minulta jo itseltä ja lapsilta useita kappaleita. Pipojengi :)




Lisäksi tulee usein ommeltua samalla lapsille tuubihuivit samasta kankaasta pipon kaveriksi. Nämä ovat olleet myös kovassa käytössä!



Ja sitten vaan menoks! :)


Kommentit

Suositut tekstit