Vanha Singer ja Vaarin kuparipannut

Olen saanut äidiltäni vanhan Singerin, joka on peräisin äitini lapsuuden kodista. Sen pinnassa näkyy elämisen jälkiä, jotka tulleet ajansaatossa. Pidän harkinnassa jos maalaisin pinnan uuteen uskoon. Kuitenkin tämä ilme myös houkuttaa minua kovin, kun muu asunnon kalusto on tällä hetkellä kovin valkoista niin tämä pääsee edukseen niin kauniisti esiin näinkin. Vanha Singeri koristaa keittiöerkkeriämme kauniisti ja se on yksi minun mieluisimmista yksityiskohdista kodissamme.



Vaariltani olen saanut vanhoja kuparisia kahvipannuja, en osaa arvioida niiden valmistusajankohtaa, mutta ne suorastaan kutsuivat paikkaansa Singerin päälle. Minusta tästä tuli niin kaunis ja ihana tuulahdus omaan kotiin! Lisäksi Vaarilta olen saanut tämän kuparisen pannusetin, jossa on alusta kahvalla ja pieni kuppi/pannu päällä. Kuka osaa kertoa siitä tarkemmin mikä se on ja mihin sitä on käytetty ennen vanhaa? Tämä tieto jäi minulta valitettavasti uupumaan. Tietäisipä joku, joka osaisi kertoa siitä hiukan tarkemmin. :)

Singeri on edelleen toiminnassa, joten saan siitä hyvän ja kestävän ompelukoneen myös käsitöiden tekoon. Äitini osasi kertoa, että sillä saa hyvin ommeltua paksumpia kankaita ja mm. myös nahkaa, joihin nykyajan ompelukoneet purevat vähän heikommin. Olen todella iloinen, että sain tämän kotiimme!












Kommentit

Suositut tekstit